Om A

Mit billede
københavn, Denmark
En roman

fredag, juli 19, 2013


Tid, sted, person

Revision af Den evige ægtemand (kapitel 1)


Veltsjáninov allerede sommer Veltsjáninov stadig Petersborg sin sydlige Rusland han stadig hans endnu ingen i den sidste tid for blot tre måneder siden ham pludselig nu nu mig mig han i den senere tid ofte sig selv han sagfører han han selv han sig selv sagførerens på egen hånd sagføreren ham nu ferietid på landet han sig han Petersborg stadig der Petersborg nætter ens lejlighed han Det store Teater han ham hans fra dag til dag hypokonder han altid Veltsjáninov ungdom sig han altid nu han allerede år alderdom han ham han årenes ham hans hans han endnu mand mand der hvem som helst endnu han man ham man straks verdensmanden ham mand endnu han sin hans han i årenes løb sig endnu Veltsjáninov sin han selv han menneske man lyst hoved begavelse hans tidligere i hans unge år damernes endnu mange de ham menneske menneske allerede for ti år siden hans verden dengang enhver der ham straks sig ham nu snart han nu allerede ungdommens man menneske man hans ofte de før han han menneske for blot to år siden gut selskabsmand han nu sig selv han bekendtskaber han sine endnu hér nu menneske han nu folk som ham hans hans lidt efter lidt før nu nu hans man sig man han ofte sig selv ham han tidligere aldrig nu ham han sin sin han sin ikke længere sig han sig selv andre han selv han nu sin han i visse andre stunder han i den senere tid sin ham ofte han om morgenen han sin han under nattens timer han i den sidste tid han allerede længe han han sig sig selv hans i den senere tid om natten ham om dagen ham han læge bekendt ham lægen ham ved nattetid mennesker under nattens ofte gennem et helt langt liv pludselig pludselig straks den pågældende han vedvarende man før Veltsjáninov sig han han nu han sig selv ofte han snart i morgentimerne hans ham ved nattetid pludselig år hans pludselige Veltsjáninov allerede længe hans han sine bekendtes disse han dem han for blot et halvt år siden han i dette korte tidsrum han fra dag til dag ham han allerede ti femten år hans han nu han i mellemtiden nu hans ham hans gentleman der i sin tid sine hans nu ham han nu tidligere ham fortidens han dengang nu ham han hans nu han sig han for blot to år siden han han hans ikke straks han sit tidligere han sig han ham han engang han hus han for ikke så længe siden han man en anden gang damer ham han sin alle hans ham folk hvem han hvem han allerede han han snart han pludselig for længe siden skikkelse mandsling embedmand som han engang for mange år siden han han den gamles nu ham han nu den gamle dengang sin datter ikke længere pige der ham hvem byen den gamle ham datteren pludselig han sine alle de tilstedeværende man den gamle ham Veltsjáninov nu sig den gamle mand pludselig ham med ét aldrig et øjeblik hans dengang ham nu den gamle ham nu ham dengang skolelærers hustru kone som han han aldrig han kort efter byen han manden nu han pludselig hans ham ham hans pige familie pigen ham han  hende han selv hun ham barn i verden derefter derefter han hende han Petersborg hende tid et helt år igennem han nu pigebarn hun barnet han nu straks hans vi allerede hans man hans efterhånden nu og da han sin han sig egen sig hans bekendte ham sig ham i forbigående ham i øjeblikke ham selv hans efterhånden før nu hans han undertiden sin sig selv hans ham altid en eller anden min mig mig ham ham jeg jeg jeg nu snart år den dag i morgen lærerhustru hun mig jeg dreng fyrste moderens søn fyr jeg for elleve år siden han mig i samme nu jeg ham ham min jeg nu mig mig selv lærerhustruen den unge fyrstesøn han før til tider ham menneske evig og altid man med visse mellemrum han Veltsjáninov han i mellemrummene efterhånden tiden hans Petersborg juli allerede nu og da han pludselig sig et eller andet sted Krim allerede efter en times forløb han Syden mig jeg menneske Petersborg han her dette hus offentlige lokaler hvor jeg gesjæftsmennesker der dér evig mennesker småpøbel der her i byen mig fra morgen til aften man Petersborg paradis hypokondrist hér ingen her damer badestederne jeg ingen steder jeg hér.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar